In de prachtige tuin van ’t Convent Santa Clara in Middelburg heeft CD&V Maldegem de aftrap gegeven van haar verkiezingscampagne. Bij de voorstelling bleek duidelijk dat er een nieuwe, frisse wind waait bij CD&V Maldegem. De voorstelling werd aan elkaar gepraat door lijsttrekker Valerie Taeldeman en al haar collega’s uit schepencollege, gemeenteraad en OCMW-raad. “We gaan als team naar de kiezer”, zegt Valerie Taeldeman.

Ook de grote borden met de speerpunten uit het programma werden er voorgesteld. Deze borden worden dezer dagen door de CD&V-kandidaten en militanten overal in Maldegem geplaatst. “Een campagne waarbij de nadruk ligt op inhoud. We kiezen voor de weg vooruit en stellen heel concrete actiepunten voor: meer inspraak en betrokkenheid in alle buurten, veilige schoolstraten, meer steun voor mantelzorgers, meer investeringen in jeugdlokalen, een snel team voor kleine openbare werken, een uitgebreid loket economie en behoud van open ruimte en landbouw.”

CD&V Maldegem maakte werk van een sterke lijst. “We stellen 27 kandidaten voor aan de Maldegemnaar: mensen met een pak ervaring, nieuwkomers uit alle leefkernen, van alle leeftijden en actief binnen het verenigingsleven en hun buurt.”

Ook enkele kandidaten voor de provincieraadsverkiezingen van 14 oktober tekenden present. Zo kwamen Patrick De Greve, Filip Van Laecke, Hilde De Graeve, Koen Loete en ook minister Joke Schauvliege en staatssecretaris Pieter De Crem de partij een duwtje in de rug geven. Zij zijn, samen met de Maldegemse schepen Annelies Lammertyn, kandidaat voor de komende provincieraadsverkiezingen.

1. Valerie Taeldeman, 42j
25. Boudewijn De Schepper, 70j
26. Eric Cuelenaere, 65j
27. Lut D’Hondt, 51j