Annelies Lammertyn (40) is de kandidate van CD&V Maldegem voor de komende provincieraadsverkiezingen. Zij dingt vanop de vijfde plaats in de vernieuwde kieskring mee naar een zitje in de afgeslankte provincieraad.

Annelies maakte in 2007 haar entree in de Maldegemse gemeenteraad en is sinds 2011 ook schepen. Zij is ook directrice van school de Papaver in Adegem. Een functie die ze bewust maar deeltijds opneemt om voldoende tijd te kunnen maken voor haar politiek mandaat als schepen voor informatica, burgerlijke stand en kinderopvang. Annelies is ook dirigente van het kinderkoor de Papaver. Ze is de partner van Koen Cromheecke, mama van sportievelingen Emiel (wielrennen) en Cisse (voetbal), de dochter van Patrick Lammertyn en Carine Hermie en zus van Mariska, Benedicte en Piet. Annelies was jarenlang leidster van de Chiro in Adegem.

De provincie blijft ook in de toekomst op het vlak van onderwijs een grote rol spelen en precies dat onderwijs ligt me nauw aan het hart. Maar niet alleen onderwijs, ook sport, het verenigingsleven en de zorg voor een gezonde omgeving met ruimte voor iedereen staan hoog op mijn agenda. Door blijvende ondersteuning d.m.v subsidies binnen tal van beleidsdomeinen kan de provincie op lokaal niveau een meerwaarde of stimulans zijn om kwalitatieve projecten op poten te zetten.

Op 14 oktober staan niet alleen de gemeenteraadsverkiezingen op de kalender, maar ook de verkiezingen voor de provincieraad. Het aantal provincieraadsleden wordt straks afgeslankt tot 36 waarvan er vijftien verkozen worden in de nieuwe kieskring gevormd door de vroegere kiesdistricten Gent, Eeklo en Deinze.

Met Annelies kan onze regio straks een sterke vertegenwoordigster krijgen op het provinciale forum!