De gemeente zal in de nabije toekomst een hondenlosloopweide aanleggen ter hoogte van het boldershuisje en het Smoefelpark in het Sint-Annapark. Daar zullen Maldegemse honden naar hartenlust vrij kunnen rondlopen met hun soortgenoten. Het bestuur komt hiermee tegemoet aan de vraag van hondenbaasjes die tijdens het wandelen hun hond, omwille van de veiligheid, nu steeds aangelijnd moeten houden. Bovendien is er in de nabije omgeving momenteel enkel in het Drongengoed een losloopweide.

Voor de inrichting van de losloopweide is de gemeente op zoek naar meters en peters die de noden en behoeften van de viervoeters en hun baasjes kennen. De vrijwilligers werken ook mee aan het opstellen van een reglement om de losloopweide netjes te houden en houden op de weide zelf een oogje in het zeil.

Ideeën of suggesties omtrent de inrichting en organisatie van de hondenlosloopweide zijn steeds welkom bij de Dienst Infrastructuur. Wie interesse heeft om ook meter of peter te worden, kan zich tot uiterlijk 6 januari 2019 kandidaat stellen via infrastructuur@maldegem.be of tel. 050 72 86 00.